Din forespørgsel

Forespørgselsnr. 13441: kickstarte engineeringuge på mellemtrinnet på Frederiksberg skole i Sorø

Dato:

16-08-2024

Status:

Under planlægning

Forespurgte eksperter

Herunder kan du se de eksperter, som du har sendt din forespørgsel til. Når du har lavet en konkret aftale med en af eksperterne, så klik på VI HAR LAVET EN AFTALE ud for den valgte ekspert og udfyld den korte formular om jeres aftale.

Dennis Simonsen

Hvor dybt stikker båden - lad dine elever regne, måle og føle på marine ingeniørkunst

Dennis Simonsen fra Emerson Automation Solutions

Forespørgslen på denne ekspert er lukket

Filip Lau

Cirkulært byggeri - Byggeri i rundkreds

Filip Lau fra COWI

Forespørgslen på denne ekspert er lukket

Charlotte D Nielsen

Sundhed og sygdom - hvad må computeren beslutte?

Charlotte Dybdal-Nielsen fra Novo Nordisk

Forespørgslen på denne ekspert er lukket

Profilfoto Javier Lopez

Når lynet slår ned: naturlige farer for vindenergi

Javier López fra Polytech A/S

Forespørgslen på denne ekspert er lukket

Om din forespørgsel

Regioner:

Sjælland og Sydhavsøerne

Aldersgrupper:

4. - 6. klasse

Folkeskolefag:

Natur/Teknologi

Datoer:

29-10-2024 (4)

30-10-2024 (4)

31-10-2024 (4)

Bemærkning:

Kære Ekspert Jeg håber du kan hjælpe mig med at kickstarte engineringugen som ligger i uge 45, ved at komme på besøg i uge 44, gerne i 2*45 min. Jeg har fire klasser: 4a+c, 6b+c, og så har jeg kollegaer som gerne vil være med, med deres klasser også. Ønskescenariet for mig, er at du har én af mine klasser for sig selv, så der er maks 25 børn, men så skal du enten komme over 3 dage ( tirs, ons, tors). Eller så skal vi sætte en dag af, men klasserne kommer som hold ad gangen. Jeg håber i kan sætte scene for hvorfor vi skal bruge enginering, og at der ligger rigtig meget "skoletid" bagved arbejdet, samtidig med at meget af det ikke kræver man er "et geni/ big brainer" men er kreativ og problemløsende. Fortæl om dit fag, hvordan du arbejder med det, og hvor meget glæde det giver. På mellemtrinnet er NT jo fællesfagligt, og ikke monofagligt som i udskolingen med bio, F/K, geo. Netop den fællesfaglige del synes jeg er fed, at fagene smelter sammen og alle bruges til at løse problematikker. Efter engineringugen skal eleverne arbejde videre med teknologiforståelse, hvor der skal arbejdes med kondning og selvkørende robotter og biler. Så jeg håber at enginering processerne kan hjælpe til her også. jeg håber at høre fra dig. Venlig Hilsen Louise Pedersen

Har du brug for hjælp?

Hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os

Kontakt

Kontakt Book en ekspert