Din forespørgsel
Forespørgselsnr. 13441: kickstarte engineeringuge på mellemtrinnet på Frederiksberg skole i Sorø
Dato:
16-08-2024
Status:
Under planlægning
Forespurgte eksperter
Herunder kan du se de eksperter, som du har sendt din forespørgsel til. Når du har lavet en konkret aftale med en af eksperterne, så klik på VI HAR LAVET EN AFTALE ud for den valgte ekspert og udfyld den korte formular om jeres aftale.
Hvor dybt stikker båden - lad dine elever regne, måle og føle på marine ingeniørkunst
Dennis Simonsen fra Emerson Automation Solutions
Forespørgslen på denne ekspert er lukket
Cirkulært byggeri - Byggeri i rundkreds
Filip Lau fra COWI
Forespørgslen på denne ekspert er lukket
Sundhed og sygdom - hvad må computeren beslutte?
Charlotte Dybdal-Nielsen fra Novo Nordisk
Forespørgslen på denne ekspert er lukket
Når lynet slår ned: naturlige farer for vindenergi
Javier López fra Polytech A/S
Forespørgslen på denne ekspert er lukket
Om din forespørgsel
Regioner:
Sjælland og Sydhavsøerne
Aldersgrupper:
4. - 6. klasse
Folkeskolefag:
Natur/Teknologi
Datoer:
29-10-2024 (4)
30-10-2024 (4)
31-10-2024 (4)
Bemærkning:
Kære Ekspert Jeg håber du kan hjælpe mig med at kickstarte engineringugen som ligger i uge 45, ved at komme på besøg i uge 44, gerne i 2*45 min. Jeg har fire klasser: 4a+c, 6b+c, og så har jeg kollegaer som gerne vil være med, med deres klasser også. Ønskescenariet for mig, er at du har én af mine klasser for sig selv, så der er maks 25 børn, men så skal du enten komme over 3 dage ( tirs, ons, tors). Eller så skal vi sætte en dag af, men klasserne kommer som hold ad gangen. Jeg håber i kan sætte scene for hvorfor vi skal bruge enginering, og at der ligger rigtig meget "skoletid" bagved arbejdet, samtidig med at meget af det ikke kræver man er "et geni/ big brainer" men er kreativ og problemløsende. Fortæl om dit fag, hvordan du arbejder med det, og hvor meget glæde det giver. På mellemtrinnet er NT jo fællesfagligt, og ikke monofagligt som i udskolingen med bio, F/K, geo. Netop den fællesfaglige del synes jeg er fed, at fagene smelter sammen og alle bruges til at løse problematikker. Efter engineringugen skal eleverne arbejde videre med teknologiforståelse, hvor der skal arbejdes med kondning og selvkørende robotter og biler. Så jeg håber at enginering processerne kan hjælpe til her også. jeg håber at høre fra dig. Venlig Hilsen Louise Pedersen
Har du brug for hjælp?
Hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os
Kontakt Book en ekspert