Sophia Maria Seitz Rasmussen

Sophia Maria Seitz-Rasmussen

For at tilføje eksperter til kurven, skal der vælges mindst én dato på søgesiden

Double Diamond – innovation i den virkelige verden

På mit besøg vil jeg fortælle om, hvordan man designer brugerinterfaces, så det er processerne og systemerne, der indretter sig efter menneskene og ikke omvendt. Med mit besøg vil eleverne få kendskab til fx ”design thinking” og ”double diamond”, der kan anvendes til problemløsningsprocesser i mange forskellige felter.


Fag

Design / Arkitektur

Kommunikation / it

Teknikfag

Faglige emner

Computer, robotter & kunstig intelligens

IT og internet

Karrierelæring

Transport og infrastruktur

Målgrupper

Ungdomsuddannelse

Geografi

Storkøbenhavn & Nordsjælland

Virtuelt besøg

Kompetencer

Modellering

Undersøgelse

Perspektivering

Kommunikation


Mit besøg

Til dagligt arbejder jeg med at udvikle hydrauliske modeller med vores eget software MIKE. Softwaren kan hjælpe vores kunder med at løse de problemer der kan være med vand (for lidt, for meget, urent etc). Mit job består i at designe interfaces til vores digitale løsninger, som sikrer at vores kunder kan bruge vores produkter intuitivt. Det kræver både viden om processerne og om de mennesker, der skal udføre dem. På mit besøg vil jeg fortælle om, hvordan man designer brugerinterfaces, så det er processerne og systemerne, der indretter sig efter menneskene og ikke omvendt. Med mit besøg vil eleverne få kendskab til fx ”design thinking” og ”double diamond”, der kan anvendes til problemløsningsprocesser i mange forskellige felter. Jeg kan også give indsigt i de researchmetoder, vi bruger, hvor vi bruger brugerrejser kortlagt igennem interviews.

Jeg vil under besøget også fortælle om min snoede vej til mit nuværende arbejde. Jeg har taget flere uddannelser – f.eks. billedkunstner – og nu er jeg altså ingeniør. Det er selvom, jeg virkeligt ikke brillierede i matematik i gymnasiet.

Aktivitet

Eleverne skal med udgangspunkt i et konkret eksempel først lave en value proposition, som er en proces, hvor man kortlægger et brugerbehov og dermed et forretningspotentiale. Derefter skal de med post-its brainstorme løsninger, inden de i grupper laver og tester en prototype på et brugerinterface. Aktiviteten med eleverne handler om innovation, både den kreative fase, og hvordan man omsætter en idé til noget brugbart.

Kernestof

  • Innovation

  • Interaktionsdesign

  • Idegenerering

  • Digitalt design

  • Problemanalyse

  • Prototyper

  • Karrierelæring
Vælg denne ekspert Vælg flere eksperter Tilbage til søgning

For at tilføje eksperter til kurven, skal der vælges mindst én dato på søgesiden

Dine eksperter