Jesper Kock Jensen

Jesper Koch Jensen

For at tilføje eksperter til kurven, skal der vælges mindst én dato på søgesiden

Klassen som laboratorium

Uanset hvor vi bor og arbejder har den støj, vi er udsat for, en enorm betydning for, hvor godt vi trives. Faktisk er støj i store mængder direkte sundhedsskadeligt. Derfor betyder det enormt meget, hvordan vi indretter os bedst, så vores støj kan minimeres. Akustik er usynligt men evigt tilstedeværende.


Fag

Fysik/kemi

Matematik

Natur/Teknologi

Faglige emner

Akustik / lyd

Målgrupper

4. - 6. klasse

7. - 10. klasse

Geografi

Storkøbenhavn & Nordsjælland

Virtuelt besøg

Kompetencer

Perspektivering

Undersøgelse

Modellering


Mit besøg

Uanset hvor vi bor og arbejder har den støj, vi er udsat for en enorm betydning for, hvor godt vi trives. Faktisk er støj i store mængder direkte sundhedsskadeligt. Derfor betyder det enormt meget, hvordan vi indretter os bedst, så vores støj kan minimeres. Akustik er usynligt men evigt tilstedeværende.

Som akustik-ingeniør er jeg med til at projektere og måle akustikforhold i boliger, skoler, hospitaler, omkring veje og mere. På mit besøg skal vi tale om, hvad der karakteriserer dårlig akustik og hvordan man forbedre akustiskmiljø i bygninger, hvor folk arbejder, studerer eller bliver behandlet.  Særligt interessant er det at kigge på, hvordan man kan skabe bedre akustik og mindre støj i klasselokalet til gavn for både lærerens og elevernes arbejdsmiljø.

Aktivitet

Jeg vil inddrage eleverne i et eksperiment, som viser lydens karakter og hvordan den interagerer med vores omgivelser. Det konkrete eksperiment vil fx tage udgangspunkt i klasselokalet, hvorefter vi kan drage paralleller til andre situationer eleverne møder i deres hverdag.

Emner

  • Anvendt matematik og fysik
  • Psykoakustik
  • Miljøakustik - Soundscapes
Vælg denne ekspert Vælg flere eksperter Tilbage til søgning

For at tilføje eksperter til kurven, skal der vælges mindst én dato på søgesiden

Dine eksperter